B2B marketing doelen
De afgelopen jaren werd marketing steeds inzichtelijker en meetbaarder. De brede marketing tech stack die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben, speelt daarin een belangrijke rol. Ingenieuze technieken zoals artificial intelligence worden al ingezet, contentattributie wordt toegepast, ROI’s worden berekend, geautomatiseerde leads worden geteld… Je wilt successen kunnen vieren en daarvoor moeten eerst doelen bepaald worden.
Wat is voor jou het eerste doel?
B2B marketing doelen als vereiste voor een goede samenwerking. Wij vinden het fijn om regelmatig de samenwerking te evalueren. Zo houden we elkaar scherp en blijven we onze samenwerking telkens opnieuw uitvinden. Dit biedt nieuwe kansen voor beide partijen en we kunnen allebei profiteren van de groei die we samen doormaken. Om die samenwerking goed te kunnen evalueren, hebben we vooraf vastgestelde doelen nodig. Als alle neuzen dezelfde kant op staan, weten we zeker dat we ook allemaal dezelfde kant op lopen.

Naamsbekendheid verbeteren
Commerciële bedrijven willen vanzelfsprekend meer business maken. Maar voordat je die business kunt maken en dit langdurig kunt vasthouden, is het belangrijk om naamsbekendheid op te bouwen. Besteed aandacht aan het merk, bouw een goede reputatie op en zorg dat de goede indruk die je maakt, blijft hangen. Onderzoek toont aan dat de keuze in B2B in 90% van de gevallen valt op een merk die tot de top 3 merken behoorde die het eerst bedacht werden. Onderscheidend vermogen is cruciaal.


Meer leads genereren
Als de naamsbekendheid op niveau is – en dat kunnen we meten – kunnen we leads gaan genereren. Er zijn talloze performance kanalen te noemen waar leads op te halen zijn. Door de juiste kanalen te kiezen, de juiste doelgroepselectie te doen en de juiste content te bieden, gaat je leadgeneratie door het dak. We hopen vanzelfsprekend dat je salesteam het dan nog steeds aankan!