Leadgeneratie in B2B
B2B Leadgeneratie. We doen dit al 30+ jaar en we doen het jaarlijks weer een stukje slimmer. Heb je al nagedacht waar jouw leads te vinden zijn? Hoe je je leads het beste kunt genereren? We gaan samen met je aan de slag om deze vragen te beantwoorden, waarbij de focus ligt op kwaliteit boven kwantiteit. We brengen lead management op orde, zodat we échte high quality leads kunnen aanleveren. Op die manier heeft sales alle kans van slagen en kunnen doelstellingen behaald worden.


B2B leadgeneratie anno nu
Producten worden tegenwoordig eerder gekocht, dan verkocht. Marketing moet er voor zorgen zichtbaar te zijn op de momenten dat het nodig is. Of dat nu is door op het juiste moment een telemarketeer de telefoon te laten pakken, een retargeting advertentie te tonen of een e-mail te versturen. De kracht zit hem in de combinatie van moderne en traditionele middelen. Een kort door de bocht benadering past hier niet bij, zorg dat deze middelen op elkaar zijn afgestemd en samen als een machine werken. We delen graag onze ervaring op dit gebied. Of je nu behoefte hebt aan de opzet van een gedegen leadgeneratie aanpak, verbetering van je huidige proces, of tijdelijk extra capaciteit, wij bewijzen je graag dat wij daadwerkelijk bijdragen aan de groei van jouw business.
Leadgeneratie versus lead nurturing
Leadgeneratie vormt al decennia het hoofddoel voor iedere (salesgedreven) marketingafdeling. Lead nurturing is relatief nieuw. Wat is het verschil? Leadgeneratie betekent het genereren van leads, waarbij leads voor iedereen anders gedefinieerd wordt. We kunnen bijvoorbeeld Marketing Qualified Leads genereren: vaak zijn dit leads die content downloaden, maar nog geen salesaanvraag doen. Of Sales Qualified Leads: deze doen wél een salesaanvraag. De definitie van die termen verschilt per organisatie. De uitkomst is echter altijd hetzelfde: het gaat om nieuwe aantallen maken.
In lead nurturing ga je juist aan de slag met deze gegenereerde leads. Vroeger volgde sales alle leads die binnenkwamen op en werd geen onderscheid gemaakt, hoe warm of hoe koud deze ook waren. Nu, met de komst van bijvoorbeeld marketing automation, hoeft sales de koude leads niet meer op te pakken. Met een marketing automation programma kun je deze koude leads automatisch gaan opwarmen. Door voor deze leads een leadscore te berekenen kun je exact het juiste moment bepalen wanneer deze leads wél warm genoeg zijn. Zo zet je je salesteam steeds efficiënter aan het werk.

B2B marketing strategie
Is leadgeneratie jouw voornaamste doel? Dan is het tijd om tot een B2B marketing strategie te komen. Daarvoor zijn inzichten nodig om vervolgens de juiste benaderingsstrategie te kiezen. Welke past bij jouw situatie?
Account Based Marketing
Demand Generation
