skip to Main Content
Ga het gesprek aan

Kom in contact via telemarketing

Telemarketing zit, net als marketingcommunicatie, in onze roots. Ooit begonnen als klantencontactcentrum voor onze klanten en het afnemen van klanttevredenheidsonderzoeken. Destijds ontstond steeds meer vraag naar telefonische leadgeneratie en zodoende hebben we ons doorontwikkeld naar telemarketing, waarbij leads genereren in het bloed van onze agents zit. Het meest effectieve is een integrale aanpak: we zoeken de combinatie met marketing automation. We bellen pas als we voldoende engagement zien. Koude acquisitie vinden we niet zinvol: je hebt iets nodig om bij de doelgroep tussen de oren te komen. Push is pull geworden, we focussen ons op het geven van het laatste zetje.

Traditioneel medium in een digitale wereld

Hoe zet je telemarketing goed in?

Tegenwoordig is online één van de belangrijkste kanalen. Wetgeving draait de duimschroeven van telemarketing stevig aan. Daarom is het zaak dit kanaal slim in te zetten: wanneer het wettelijk toegestaan is en wanneer het ook het meest gaat opleveren. Vanuit het leadscoremodel zetten we onze agents op het juiste moment aan het werk. Zodra de leadscore drempel is bereikt, pakken zij de telefoon. Conversieratio’s blijken het dak uit te rijzen. Ten opzichte van koude acquisitie, waar normaliter zo’n 3% conversie gehaald wordt (uiteraard branche-, merk- en zelfs boodschapafhankelijk), kan je conversie zelfs vervijfvoudigen. Belangrijke voorwaarde is dat alles klopt: je hebt de doelgroep echt iets te bieden. In dat geval hoeven onze agents alleen nog maar de juiste snaar te raken en is converteren bijna een gegeven.

Back To Top