skip to Main Content
Geconcentreerd en gericht

Account Based Marketing

Account Based Marketing (ABM) is een B2B marketing strategie waarbij alle onderdelen van een campagne gericht zijn op vooraf bepaalde bedrijven. Dat kunnen enkele tientallen bedrijven zijn, maar ook slechts één bedrijf. De boodschappen die verspreid worden zijn sterk gepersonaliseerd op basis van de kenmerken en behoeften die deze bedrijven hebben. Het voordeel van Account Based Marketing is dat je vooraf weet welke bedrijven je wilt gaan benaderen en dus heel specifiek onderzoek kunt doen. Je moet echter wel rekening houden dat het nu cruciaal is een juiste eerste indruk te maken. De spoeling is dun en een herkansing krijg je vaak niet. Desalniettemin biedt deze benadering juist de gelegenheid om online een band op te bouwen, omdat je veel beter weet met wie je communiceert.

Outbound marketing is niet meer

Lang leve Account Based Marketing

Het lijkt er wel eens op dat outbound marketing niet meer bestaat. Toch is dat niet helemaal waar. Je zult nog steeds activiteit moeten initiëren en de doelgroep moeten opzoeken, alleen doe je dat nu veel slimmer en kostenefficiënter. Let wel dat de bandbreedte van de doelgroep niet beperkt is tot enkele tientallen. Je kunt binnen Account Based Marketing nog kiezen voor ABM-to-One, ABM-to-Few of ABM-to-Many. Hoe breder, hoe minder gepersonaliseerd en hoe generieker, maar je bent nog steeds beter in staat om de doelgroep vooraf in kaart te brengen.

De ideale mix tussen doelen

Account Based Marketing doelen

De aanpak die volgt vanuit een Account Based Marketing strategie omvat beide marketingdoelen. Zowel naamsbekendheid als leadgeneratie hebben allebei hun aandeel in de funnel. Begin met het opbouwen van naamsbekendheid binnen de doelgroep. Daarna kun je pas converteren naar lead. Het gebeurt helaas vaak genoeg dat men denkt dat het opbouwen van naamsbekendheid slechts enkele weken duurt en dat daarna de vruchten geplukt kunnen worden. Dat is niet realistisch. Het voordeel van de tijd nemen om naamsbekendheid op te bouwen is de duurzame aard van dit proces. Eenmaal een goede positie ingenomen, dan kan hier langdurig van geprofiteerd worden.

Uitvoering

B2B marketing expertises

Bij de uitvoering van een campagne zorgen we dat de juiste expertises ingezet worden om de boodschap over te brengen naar de doelgroep. Hieronder een overzicht van alle expertises die wij kunnen inzetten. Zie ons als one-stop-shop, aannemer of jouw full-service marketing partner.

Back To Top
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux