skip to Main Content
Content strategie met buyer persona's

B2B Content strategie

Een content strategie beschrijft welke content via welk kanaal aan welke doelgroep aangeboden wordt. Je kunt alleen maar weten welke content je op welk moment moet aanbieden, door vooraf onderzoek te doen. In de B2B marketing strategie heb je inzichten over de doelgroep opgenomen in de vorm van een buyer persona en buyer’s journey. Deze inzichten combineer je met het doen van een content gap analyse. Deze analyse toont aan waar plekken in de verschillende buyer’s journeys zijn die je op dit moment nog niet kunt invullen met de juiste content. Tegelijkertijd ontdek je kansen: waar moet nieuwe content gecreëerd worden. Vervolgens kun je aan de slag met content creatie.

Content is king

Content strategie in B2B marketing

De juiste content op het juiste moment via het juiste kanaal aan de juiste persoon aanbieden heet content marketing. Het is de vertaling van de content strategie. Sinds de komst van het internet is zo’n beetje alles wat je kunt lezen, bekijken, beluisteren en interacteren content. Content marketing beschrijft het opbouwen van een goede reputatie door relevante en aantrekkelijke content te bieden. De gevleugelde term “Content is king” van ongeveer een decennium geleden geeft aan dat de kracht van marketing in content ligt. En dat is nog steeds zo. De term “Content is king” is misschien niet meer zo actueel, relevant is het zeker nog. Goede content zorgt ervoor dat je aanwezig bent, bouwt een positieve band op met de doelgroep en roept emoties op. Content heeft alles in zich waar marketing om draait. Een goede content strategie is cruciaal.

In alle vormen en maten

Content creatie

In de loop der jaren hebben we ontzettend veel verschillende content gecreëerd. De meest gebruikte vormen nog even op een rijtje:

  • Video
  • Audio (podcast)
  • Fotografie
  • Whitepapers en (interactieve) infographics
  • Quizzen
  • Artikelen en blogposts
  • Klantcases en testimonials
  • E-mails
  • Social media posts
  • Advertenties

Zit hier tussen wat jouw buyer’s journey nodig heeft?

Uitvoering

B2B marketing expertises

Bij de uitvoering van een campagne zorgen we dat de juiste expertises ingezet worden om de content over te brengen naar de doelgroep. Hieronder een overzicht van alle expertises die wij kunnen inzetten. Zie ons als one-stop-shop, aannemer of jouw full-service marketing partner.

Back To Top