Demand Generation
Demand generation betekent letterlijk het genereren van vraag naar een product of dienst. Het houdt in dat met behulp van een marketingcampagne exposure rondom het aanbod wordt gecreëerd. Via slimme tools wordt de juiste doelgroep bereikt en aantrekkelijke boodschappen en content verspreid. Met als doel de behoefte naar het product of de dienst bij de doelgroep vanzelf laten ontstaan. Het voordeel van demand generation is dat dit vaak langdurige klantrelaties oplevert. Reken maar uit wat het oplevert als een lead al enthousiast is over het aanbod, vóórdat deze ook maar met één van de salescollega’s gesproken heeft.


Demand generation met inbound marketing
Weet je het nog? Vroeger, toen accountmanagers in dure leaseauto’s industrieterreinen afstruinden en bij ieder bedrijf aanklopten om te mogen komen praten? En later, toen de telefoon een lucratief middel bleek en de Gouden Gids hoogtij vierde. Het lijkt alweer eeuwen geleden. Met de komst van het World Wide Web ziet de wereld en vooral marketing er anders uit. Google bood prospects de mogelijkheid om zélf op zoek te gaan naar een oplossing. Niet langer werd er van sales gevraagd te verkopen, maar werd er van marketing gevraagd te laten kopen.
Outbound marketing heeft plaatsgemaakt voor inbound marketing en houdt in dat prospects zichzelf tot lead converteren. Het is zelfs zo dat deze leads een veel hogere kans hebben om te converteren tot klant, omdat het omslagpunt naar lead pas veel later in het aankoopproces is komen te liggen.
Naamsbekendheid en leadgeneratie
Demand generation omvat beide marketing doelen. Zowel naamsbekendheid als leadgeneratie hebben allebei hun aandeel in de demand generation funnel. Eerst is het cruciaal voldoende naamsbekendheid op te bouwen, daarna kun je pas converteren naar lead. De vergissing is vaak dat dit slechts enkele weken behelst en dat daarna al leads kunnen worden gegenereerd. Het creëren van naamsbekendheid is een tijdsintensieve uitdaging waar het geduld van sales flink op de proef wordt gesteld. Bedenk echter wel dat na deze tijd, er duurzame naamsbekendheid is opgebouwd en dat hier langdurig van geprofiteerd kan worden. Zodra de naamsbekendheid op niveau is, kunnen de leadgeneratie campagnes gelanceerd worden.

B2B marketing expertises
Bij de uitvoering van een campagne zorgen we dat de juiste expertises ingezet worden om de boodschap over te brengen naar de doelgroep. Hieronder een overzicht van alle expertises die wij kunnen inzetten. Zie ons als one-stop-shop, aannemer of jouw full-service marketing partner.