Marketing Compliance & Data Security.

Voor creatieve en resultaat gedreven marketeers vaak niet het meest favoriete onderwerp. Het wordt vaak als hinderlijk ervaren om continu rekening te moeten houden met wat wel en niet is toegestaan. Herken je dit? Tijd voor een wake up call? Telecommunicatie Wetgeving, Wet Bescherming Persoonsgegevens, Wet Meldplicht Datalekken en de GDPR. We weten inmiddels allemaal wel het een en ander van opt-in en opt-out (unsubscribe), cookie wetgeving, bel-me-niet register, recht van verzet, post register, etc. Maar in de GDPR staan nog meer nieuwe rechten van de Europeaan klaar. De omvangrijke en steeds veranderende wet- en regelgeving, branche specifieke richtsnoeren en codes hebben deze materie inmiddels tot een belangrijk competentiegebied gemaakt.

Het is een hardnekkig misverstand dat je hier enkel in B2C marketing mee te maken hebt. Ook in B2B marketing krijg je steeds sneller te maken met data die aangemerkt worden als persoonsgegevens en dus met de Autoriteit Persoonsgegevens. Hoe voorkom en ga ik om met datalekken? Wat moet ik doen om per 1 januari 2018 te voldoen aan de GDPR? Hoe beveilig ik mijn data? Wat moet ik organisatorisch en in werkprocessen inregelen? Hoe krijg ik inzicht in de verschillen die er op dit gebied bestaan tussen landen waar ik buiten Nederland ook nog actief ben? Hoe voorkom ik boetes? Maar ook, hoe kan ik hiermee succesvoller worden?

Schoenmaker blijf bij je leest! Dat gaat hier zeker op. Wij zijn geen juristen en zullen je altijd adviseren om juridisch advies in te winnen. Wij richten ons op de praktische doorvertaling met onder anderen:

  • Marketing compliant campagnes
  • Bewerkersovereenkomst
  • Sub-bewerkersovereenkomst
  • Consultancy
  • Security maatregelen database
  • Back-up methoden
  • Rechtenstructuur database
  • Praktische doorvertaling wetgeving
  • Dataverrijking ter verkrijging van bijv. opt-in
  • Bel-me-niet register
  • Compliance in het buitenland
  • Alignment externe kanalen

DDMA-waarborg

 

Referro is aangesloten bij de DDMA en mag het Privacy Waarborg voeren. Je kunt er dan ook op vertrouwen dat wij zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens van klanten en prospects bij marketingacties. Tevens sluiten wij altijd een bewerkersovereenkomst waarmee we op een correcte manier invulling geven aan deze wettelijke verplichting.

Inspiratiepaper "Market Intelligence".

Over Big data doen de wildste verhalen de ronde. Zonder (big) data zou er niets meer mogelijk zijn. Data gaan een eigen leven leiden. Ieders privacy zou in gevaar zijn. Dat behoeft allemaal behoorlijk wat nuancering, want data bieden ook talloze mogelijkheden in het dagelijks leven en in business-to-business marketing. Wil je meer weten over de kansen, kracht en toekomst van data, slimme toepassingen hiervan en data security, lees dan dit inspiratiepaper.

Ontdek de kansen van data driven marketing en business intelligence

Relevante blogs.

Contact.

Wil je contact met ons opnemen? We staan voor je klaar om je verder te helpen!

Zoeken