Wat is CRM?

CRM software is onmisbaar in een moderne B2B omgeving. Met zoveel touchpoints die je prospect, lead of klant tegenwoordig heeft met het merk, is het goed om één centraal punt te houden waarin je alle contactmomenten verzamelt. Daar is het inzetten van een CRM tool ideaal voor. Het stelt je in staat om je BI en MI taken beter uit te voeren. In veel organisaties is de salesafdeling een ´black-box´ waardoor het management weinig grip heeft op de performance van sales en marketing de grootste moeite heeft om relevante data te ontginnen. Als je je verdiept in het dna van een gemiddeld salesteam is dat ook begrijpelijk. Marketing kan sales echter een enorme boost geven door een goede CRM oplossing te bieden die je bijvoorbeeld slim integreert met Marketing Automation.

Het is onze ervaring dat CRM een brug slaat tussen marketing en sales. Wij gebruiken een open source oplossing om onze klanten op dit gebied te ondersteunen. Een maatwerk omgeving die we desgewenst volledig voor je kunnen hosten. Indien wij telemarketing activiteiten voor je doen dan werken onze agents en jouw salesteam in dezelfde omgeving. Ons eerste project op dit terrein leidde bij desbetreffende klant tot een 30% hogere salesconversie binnen 3 maanden. Of je nu behoefte hebt aan onze oplossing of tevreden bent met je huidige CRM omgeving, wij staan voor je klaar om te helpen bij de next step.

Als je op CRM gebied enkel IT ondersteuning zoekt dan ben je bij Referro niet aan het juiste adres. Onze specialisten zijn namelijk geen pure IT-ers maar ervaren marketing specialisten met bovengemiddelde IT-kennis. Daarmee zijn we in staat tot hele pragmatische ondersteuning op het gebied van:

  • SugarCRM
  • SuiteCRM
  • Consultancy
  • Maatwerk inrichting
  • Koppeling systemen
  • Opzet en inrichting back-up
  • Security
  • CRM integratie Eloqua
  • CRM implementatie
  • Training
  • Functioneel en technisch beheer
  • Hosting
  • Integratie externe channels
  • Reporting en dashboards

Over de digitale transformatie van marketing, CRM en nieuwe kansen

De digitale transformatie van marketing houdt menigeen bezig. Hoe marketing belangrijk werd, hoe IT onlosmakelijk verbonden raakte met marketing en hoe er een wereld voor ons open ligt. We moeten alleen weten hoe er mee om te gaan. In dit inspiratiepaper proberen we je te inspireren over deze digitalisering. Ook CRM is onderdeel van deze digitalisering. Immers zorgde het registreren en automatiseren van klantcontact en het openbaren van cijfers voor een veel soepeler en efficiënter salesproces. De voordeur kwam wagenwijd open te staan en de achterdeur wordt beter dichtgehouden. Afspraken kunnen eenvoudiger nagekomen worden en processen waar je ooit van droomde, bijvoorbeeld een telefoontje wanneer een contract over enkele maanden afloopt, werd zomaar ineens werkelijkheid. Ben je al zover? Hoe verloopt jouw digitale transformatie?

In dit inspiratiepaper:

  • Grip op de zaak
  • Wie is er bang voor verandering?
  • Nieuwe wereld, nieuwe kansen
  • Leadscoring
  • De buyer’s journey explained
  • Marketing automation vs. CRM
Over de digitale transformatie van marketing, CRM en nieuwe kansen

Relevante blogs.

Inspirerende cases.

Contact.

Wil je contact met ons opnemen? We staan voor je klaar om je verder te helpen!

Zoeken