skip to Main Content

Een moderne inbound marketing strategie in B2B.

Een moderne inbound marketing strategie omschrijft de manier van markt bewerken waarbij prospects en leads zichzelf melden. Dit vereist een andere aanpak en een andere strategie dan de traditionele marketing. Denk hierbij niet in een kortstondige of eenmalige actie, maar een continu programma, die de stroom van leads continu voedt en aanvoert. Met behulp van online marketing (SEO, SEA), content marketing en marketing automation wordt je doelgroep van onbekende B2B suspects geconverteerd tot bloedhete B2B leads.

Maar voordat dat moment bereikt is, is het opstellen van een strategisch plan geen overbodige luxe. Hoe ga je die B2B leads nu de trechter in krijgen? In kleine stapjes, fases, werk je naar die stip op de horizon toe, dat marketing ecosysteem waar je al maanden van droomt.

Aan welke knoppen moet je draaien?

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is een strategie die je doelgroep naar jou toe haalt in plaats van andersom. Via online marketing, SEO en SEA zorg je voor optimale vindbaarheid. Op je website zorg je met de juiste content, gecreëerd op basis van de opgestelde buyer’s journey voor de buyer persona’s, voor het opwarmen van de prospect. Ondertussen verzamel je gegevens door middel van progressive profiling en blijf je top-of-mind door op een continue basis content per e-mail aan te bieden met marketing automation. Uiteindelijk wordt het contactformulier, offerteformulier of demoformulier ingevuld en is je hot lead binnen.

Hoe werkt een inbound marketing strategie?

Hoe ben je hier terecht gekomen? Waarschijnlijk doordat je ooit of recent eens op zoek ging naar een bepaalde marketing term. Je vond onze website via een zoekmachine (SEO of SEA) en bent nu hier aan het lezen. Op onze beurt zullen wij proberen te achterhalen waar jouw uitdagingen en behoeftes liggen, zodat wij daar op kunnen inspelen. We stellen vragen, bieden je bepaalde content aan en trachten je e-mailadres te vangen (als we dat al niet gedaan hebben).

Vervolgens kunnen we je e-mails sturen met relevante content over een bepaald onderwerp en als we je genoeg hebben aangeboden wat uitdagingen of behoeftes bij je heeft opgewekt, kunnen we je een bepaalde dienst of een combinatie van diensten aanbieden. We rechtvaardigen de keuze voor ons als jouw B2B marketing bureau graag, en daarna komt één (of meerdere) van ons graag bij je langs om eens te praten over jouw marketing: wat jij voor ogen hebt en wat jij graag wilt bereiken.

Dit proces kan voor iedere branche, ieder bedrijf ingericht worden. Het vereist alleen een andere denkwijze: geen eenmalige acties, maar een continue flow, met een goede website als basis, uitgevoerd door marketing automation en gevoed met content marketing.

De inbound marketing strategie van voor tot eind zetten we uiteen in deze inbound marketing infographic. Door velen geroemd als de duidelijkheid die ze zochten: hoe alles kan samenvallen.

We worden vaak gevraagd om...

  • Buyer persona’s en buyer’s journeys op te stellen;
  • Een website te bouwen of te verbeteren;
  • Je vindbaarheid te verbeteren;
  • Je content plan op te stellen en deze content te creëren;
  • Marketing automation programma’s te bedenken;
  • En deze programma’s op te zetten en te activeren;
  • Marketing automation licenties (Eloqua en SharpSpring) te regelen;
  • Je e-mails te schrijven;
  • Licenties (Eloqua en SharpSpring) te regelen.

Zo deden wij dit voor klanten...

Wat is inbound marketing en hoe past marketing automation daar in?
Back To Top