skip to Main Content

AeraMax Pro – Lucht verkopen, lukt dat?

Carl Derks

Fellowes_case

Over Fellowes

Fellowes is een mondiale producent en leverancier van kantoormachines, oplossingen voor archiefopslag en kantooraccessoires. Al die producten zijn ontworpen en ontwikkeld om de kwaliteit, efficiëntie en productiviteit op de werkplek te verbeteren. Fellowes levert een groeiend aantal merken en producten, die allemaal voldoen aan strenge normen voor kwaliteit en innovatie op kantoor, thuis en onderweg. Enkele merken zijn: Fellowes Work Better, Optrix, Bankers Box en AeraMax Pro.

1. Aanleiding

In 2015 zocht Mike Booth, global marketing manager AeraMax Pro contact met Referro. Hij zocht een bedrijf dat hem nationaal en internationaal kon helpen bij de introductie van luchtreinigers voor op kantoor. Hij stelde verder de volgende eisen aan het bureau: denken vanuit persona’s en journey’s, ervaring met product introducties, ervaring met start-ups, werkervaring met marketing automation, creatief, digitaal onderlegd etc. Na een pitch tussen enkele bureaus koos Mike voor Referro.

2. Voorbereiding

Fellowes had al veel ervaring opgedaan en onderzoek verricht in de US. Verschillende interviews waren afgenomen, keuzes in sectoren en bedrijfsomvang waren getoetst en bevestigd en de persona’s waren vastgesteld. Veel bewijslast is aanwezig. In Nederland was er nog niets. Een salesmanager op locatie zocht derhalve dringend sales en marketing ondersteuning. Wij zijn gestart met het opstellen van een buyer’s journey en persona. Wij hebben daarop een creatief concept bedacht en het luchtmonster geïntroduceerd. Diverse content stukken ontwikkeld, een website en een CRM opgezet met de juiste contactpersonen.

Wij hebben diverse emailcampagnes uitgevoerd, een direct mail uitgestuurd, PR campagnes ingericht en bannering en adwords ingezet om voldoende inbound leads te realiseren. Op de non-response hebben wij onze eigen telemarketing afdeling ingezet voor het realiseren van afspraken voor de buitendienst. Wij werken nu bijna 2 jaar samen met Fellowes en de introductie was een succes.

3. Resultaat

Vele tientallen afspraken zijn gerealiseerd uit de campagne. Hieruit zijn verschillende orders voortgevloeid maar vaak startend bij 1 afdeling per organisatie. Meer verkoop bij bestaande klanten en nieuwe klanten is nu het credo. Fellowes is marketing automation aan het voorbereiden. Wij adviseren ze nu over de next step. En zeg het maar… lukt verkopen van lucht?

In het kort

Klant Fellows - AeraMax Pro
Opdracht Vergroot awareness van slechte luchtkwaliteit
Team 4 personen
Duur 12 maanden

Middelen

Awareness campagne Aeramax Pro
- Direct Mailing actie
- infographics
- testimonials
- telefonische opvolging
- landingspage optimalisatie

Ingezette expertises

  • Branding & Campagne creatie
  • Leadgeneratie

Carl Derks | Marketing Architect
+31 (0)13 523 27 24 | LinkedIn
Back To Top