skip to Main Content

Data driven economy

Len Stovers

Ongeveer 90% van de data die nu bestaat, is gecreëerd in de afgelopen 2 jaar. Dat zegt al een hoop over de ontzettend grote groei die het datavolume heeft doorgemaakt. Onder deze data valt alles van het versturen van een tweet tot het invullen van persoonsgegevens op een website door de mens maar ook bijvoorbeeld gegevens over gedrag op een website welke door de machine wordt opgeslagen. Vooral mobiele apparaten spelen een enorme rol in de explosie van informatie. De rol van de consument in het verstrekken van deze informatie is duidelijk; het wordt haar gemakkelijk gemaakt zoveel mogelijk informatie te delen en moeilijk gemaakt om dat niet meer te doen.

Bedrijven zetten data ook in in hun marktbewerking; de data gedreven economie drijft waarde en creëert kansen. De moderne economie wordt gedreven door de data van de consument. Maar deze consument dient niet uit het oog verloren te raken. Hoe kijkt die consument naar data en privacy? Hoe kun je het vertrouwen waarborgen en de data-uitwisseling bevorderen?

Het privacy onderzoeksrapport 2016 van de DDMA beantwoord deze en nog veel meer vragen. Het onderzoek geeft onder andere aan dat vertrouwen en respect voor privacy onlosmakelijk verbonden zijn met het succes van een bedrijf dat zich in het informatietijdperk bevindt. Het bewustzijn over data en privacy moet vergroot worden zowel onder consument als onder het bedrijf. Blijf op de hoogte en lees het onderzoek.

 

Ga hier naar het privacy onderzoeksrapport 2016


Len Stovers | Compliance Engineer, Founder
+31 (0)13 528 73 07 | LinkedIn
Back To Top