skip to Main Content

Referro helpt Philips met specialisten.

Gerard van den Bogaart

Case - Philips

Over Philips Digital Services

Philips Digital Services is een facilitair service onderdeel binnen Philips. DS is de global provider voor alle digital services van Philips. Via dit onderdeel worden alle websites, social media platforms, marketing automation tools, uitgaande digitale communicatie etc. geconfigureerd en bewaakt. Alle landen, alle interne afdelingen, toeleveranciers en partners moeten via DS om te komen tot iedere vorm van digitale communicatie.

1. Aanleiding

In 2014 kreeg Referro het verzoek van DS om ze te helpen bij diverse onderdelen. Ze zochten iemand voor het verbeteren van het technische proces op het gebied van IP warming, sender score, configuratie met hun CRM etc. Daarnaast zochten ze iemand voor het marketing automation proces om ze te helpen bij het dataselectieproces, opbouwen profielen, vaststellen persona’s en journey’s, advies op het gebied van contactstrategieën, use of content, productintroducties via marketing automation etc.

2. Voorbereiding

Referro plaatst met enige regelmaat specialisten bij opdrachtgevers, fulltime of parttime en voor korte of langere tijd. Voor deze opdracht heeft Referro ook zeker de juiste mensen en na enige afstemming zijn er afspraken gemaakt voor het plaatsen van 2 personen voor een periode van half jaar.

3. Resultaat

Uiteindelijk is dit voor beide personen een stuk langer geworden vanwege het succes en de doorlopende projecten. Door de inbreng van Referro heeft Philips met succes vele landen aangesloten met een juiste IP warming. Dit is omgezet in het behouden van een hoge sender score voor alle landen wat wordt gemonitord via continue dashboards. Philips heeft sinds onze inbreng een broadcastmanager die 24/7 de kwantiteit en kwaliteit van uitgaande emails bewaakt. Onze andere specialist heeft diverse landen geholpen met het optimaliseren van de contactstrategie per persona. Het beter inrichten van de content journey via diverse microsites. Hij heeft een bijdrage geleverd aan het dataselectieproces en sturing gegeven aan een digital team voor marketing automation Healthcare.

 

Case - Philips

In het kort

Klant Philips Digital Services
Opdracht Deel kennis over CRM, IP warming en Marketing Automation.
Team 3 specialisten
Duur 18 maanden

Middelen

Onsite ondersteuning van het Philips Digital Services team

Ingezette expertises

  • Marketing Automatisering
  • Online Marketing

Gerard van den Bogaart | Strategist, Managing Director
+31 (0)13 528 73 07 | LinkedIn
Back To Top