skip to Main Content

The right blend of knowledge and production

Carl Derks

 

DBM - case

Over DBM

Sinds de oprichting in 1992 produceert DBM Blending chemische formuleringen en reactieproducten voor klanten in de nationale en internationale industriële (toll manufacturing) markt. Chemie staat hier centraal en alle producten worden getest op de naleving van de specificaties in eigen laboratoriums. Tal van grondstoffen worden verwerkt in zowel bulk (tankwagens) als in kleinere containers. De totale productiecapaciteit is 20.000 ton per jaar. DBM is een professioneel bedrijf. De specialisten weten van de hoed en de rand en kennen de risico’s verbonden aan blending en transport van chemische stoffen.

1. Aanleiding

Eind 2015 kwam Hans van den Berg, sales manager van D.B.M. Blending bij Referro met de vraag. “Hebben jullie ervaring in het genereren van leads in Noord-Amerika?” Nu doen ze al veel zaken in Noord-Amerika, maar ze willen graag verder uitbreiden. Amerikaanse bedrijven gaan namelijk te maken krijgen met nieuwe Europese wet- en regelgeving op het gebied van chemische producten (REACH). En dat biedt kansen! Referro bestaat al ruim 25 jaar en het genereren van leads is onze core business, maar zo’n specifieke vraag krijgen we niet iedere week. Onze competentiegebieden, gekoppeld aan het feit dat we onderdeel zijn van het internationale netwerk van BBN, maakte van Referro echter een logische keuze.

2. Voorbereiding

Samen met de directie van D.B.M. Blending zijn we gestart met het definiëren van doelstellingen, communicatieboodschappen en doelgroepen. Wij hebben mede op basis van interviews en workshops de persona en buyer’s journey opgesteld en een influencer en content mapping vastgesteld. Wij hebben een CRM gebouwd en met onze BBN partner in de US hebben we bedrijven geselecteerd en een datagap analyse gedaan. Deze CRM hebben wij via telefonische opvolging voorzien van de juiste contactpersonen, emailadressen en telefoonnummers.

Wij hebben voor D.B.M. Blending diverse contentstukken ontwikkeld. Een company profile, infographics van de Europese markt en een lightread dat barrières doorbreekt en vragen beantwoordt. Daarnaast hebben we het design voor emails en productsheets verzorgd. Op het gebied van social media hebben we het LinkedIn profiel van D.B.M. aangemaakt en geoptimaliseerd.

3. Resultaat

Hans van den Berg is zelf gestart met de leadgeneratie. Via onze mails, contentstukken, LinkedIn en hun website zijn ze de dialoog gestart. De eerste contacten zijn gelegd. Inmiddels zien we dat dit vroeg of laat tot nieuwe business zal leiden. De next step met D.B.M. met betrekking tot account based marketing zijn we nu aan het voorbereiden.

DBM - case

In het kort

Klant DBM Blending
Opdracht Interesseer bedrijven in USA voor Europese kansen
Team 3 personen
Duur 6 maanden

Middelen

Campagnematerialen:
- company profile
- lightreads
- productsheets
- infographics

Ingezette expertises

  • Branding & Campagne creatie
  • Business & Market Intelligence
  • Leadgeneratie
  • Maakindustrie
  • Online Marketing
  • Website & Content creatie

Carl Derks | Marketing Architect
+31 (0)13 523 27 24 | LinkedIn
Back To Top