skip to Main Content

Track record in de Maakindustrie

Referro heeft in de loop van de jaren een fors track record opgebouwd in de maakindustrie. Een bedrijfstak die we inmiddels aardig in kaart hebben. We weten wat er speelt in de maakindustrie, we weten hoe je je moet onderscheiden om een voorkeurspositie te bemachtigen.

We deden verschillende rebrandingtrajecten, bouwden nieuwe websites en laadden merken opnieuw. We introduceerden nieuwe producten en doen dat altijd op een creatieve, prikkelende manier. Zodat de markt wéét dat jouw merk of jouw product er is. Velen uit de maakindustrie gingen je voor, zoals Hager, Fellowes, Menzing, CyBe, Gebr. Bodegraven en ook internationaal maken we furore in de maakindustrie.

Case Hager

Hoe je een dialoog met je prospects aan kunt gaan, laten we zien in een interessant praktijkvoorbeeld. Voor Hager hebben we inmiddels verschillende productintroducties gedaan. In deze case lichten we de introductie van de configuratietool van KNX Easy toe.

Logo Hager
Case Menzing website

Case Menzing

Menzing moest zichzelf opnieuw positioneren nadat offerteaanvragen terugliepen. Samen met Referro herijkten zij hun visie en propositie en kozen op basis van hun onderscheidend vermogen voor een heldere stellingname t.o.v. de traditionele original equipment manufacturer.

Case Fellowes

Fellowes wilde een nieuw product lanceren: de AeraMax Pro. Deze luchtfilterinstallatie verwijdert fijnstofdeeltjes uit zuurstof in kantoorpanden. Dit verbetert de zuurstofkwaliteit, met alle productiviteit van dien. Had je ooit gehoord van dit Schaduwmonster? We wonnen er een Golden Bee mee voor “Best Use of Direct Marketing“.

BBN Golden Bee - Best use of direct marketing

International Case: A2SEA

Onze Deense BBN collega’s van cylindr deden een rebranding traject met A2SEA, gigant in boorplatformen. Dit zorgde ervoor dat de werknemers synoniem werden aan het merk…

International Case: Interface

Onze Zwitserse partner INL creëerde voor vloerenmagnaat Interface een campagne voor de hospitality (hotels en casino’s), waarbij het met name draaide om wat er onder de vloer zit…

International Case: United Caps

BBN België, ARK, bouwde het merk “Procaps” om naar “United Caps”. Met de tagline “Close to you” breiden zij hun horizon nu verder uit. Een nieuw logo, een nieuwe website en het nieuwe merk werd groots gelanceerd tijdens een event.

International Case: Constellium

BBN Zwitserland (INL) creëerde Airware voor Constellium, een aluminium fabrikant die de buitenkant van vliegtuigen ontwikkelt. Het was voor het eerst dat er een sub-brand werd ontwikkeld welke de vooruitgang van de technologie inbeeldde.

Wil je een demonstratie van onze Maakindustrie-cases of heb je vragen of opmerkingen? Laat je gegevens achter...

… dan geven we je zo snel mogelijk een passend antwoord of nemen contact met je op.

Wellicht ook interessant

Back To Top