Hoe overtuig je je doelgroep in de drukke Maakindustrie?
Hager, producent van schakelmateriaal voor de installateur, stond voor een belangrijke introductie: de nieuwe configuratie tool KNX Easy. Besloten werd deze breed te introduceren bij alle stakeholders, dus niet alleen bij de installateur. Een uitgekiende dripping campagne ondersteunt met online advertising, social media inzet, PR en video werden ingezet om Hager het gewenste resultaat te brengen.

Hoe bouw je een succesvolle business case in de Maakindustrie?
Voor een rijkere klantportefeuille moeten een aantal zaken duidelijk zijn. De meeste, veel voorkomende, persona’s hebben we in de afgelopen jaren in kaart gebracht. De beslispatronen binnen organisaties hebben voor ons ook weinig geheimen meer. Afhankelijk van het aanbod dat jouw organisatie kan bieden, bepalen we de juiste content strategie. Zo zorgen we dat we op alle wensen en vragen van je doelgroep op tijd een adequaat antwoord geven.
Referro kan je assisteren bij het bedenken en vervaardigen van relevante en opvallende content. Daarnaast kunnen we met behulp van moderne tools als marketing automation zorgen dat deze content bij de doelgroep aankomt en dat we de resultaten kunnen analyseren en indien nodig campagnes kunnen tweaken.
Nog een Maakindustrie case: Menzing
Menzing merkte drie jaar terug dat het aantal spontane offerte aanvragen sterk daalde. De vraag ontstond of haar positionering nog wel aansloot bij de markt. Samen met Referro herijkten zij hun visie en propositie en kozen op basis van hun onderscheidend vermogen voor een heldere stellingname t.o.v. de traditionele original equipment manufacturer.

Wil je een demonstratie van onze Maakindustrie-cases of heb je vragen of opmerkingen? Laat je gegevens achter...
… dan geven we je zo snel mogelijk een passend antwoord of nemen contact met je op.