Marketing Automation.

Marketing automation is een vitaal onderdeel in het proces van online, digitale en inbound marketing. Niet voor niets is de inzet van marketing automation oplossingen in de B2B markt de afgelopen jaren explosief gegroeid. Inbound marketing wordt door steeds meer bedrijven als een speerpunt benoemd. De effectiviteit van inbound marketing stijgt explosief met de inzet van marketing automation. Referro koppelt dit ook nog eens slim met meer traditionele outbound marketing wat een enorme boost geeft aan je leadgeneratie. Hoe en of je deze tool gaat inzetten is sterk afhankelijk van de fase van ontwikkeling waarin je marketing- en sales organisatie zich bevindt.

Marketing automation kan gedefinieerd worden als software dat geautomatiseerd een prospect tot lead probeert te converteren. Je rolt online verschillende campagnes uit en stuurt e-mails om enerzijds de betrokkenheid van een prospect te verhogen (lead nurturing) en anderzijds het profiel van de prospect te verrijken (lead profiling). Dat resulteert samen in een scoring, de lead scoring. Als de lead ‘heet’ genoeg is heeft dit proces zijn werk gedaan en is het aan sales om de deal te sluiten. Wij zorgen ervoor dat we een gepersonaliseerde dialoog aangaan met je doelgroep.

We bieden ondersteuning vanaf de allereerste oriëntatie tot aan implementatie en optimalisatie. En alles wat daartussen zit:

  • Marketing automation implementatie
  • Eloqua consultancy
  • SharpSpring consultancy
  • Licenties (Eloqua en SharpSpring)
  • Outsourcing marketing automation
  • Marketing automation consultancy algemeen
  • Lead scoring
  • Buyer journey automation
  • Customer journey automation
  • Ontwerpen en inrichten flows
  • CRM integratie
  • Marketing automation training
  • Functioneel en technisch beheer
  • Outbound marketing integratie

Referro was als eerste B2B marketing bureau in Nederland Eloqua certified partner. Inmiddels zijn wij ook SharpSpring partner en ondersteunen wij klanten met consultancy diensten voor o.a. HubSpot, Adobe en Pardot. Als onderdeel van BBN International is Referro ook internationaal actief en zijn zij voor sommige klanten hun global marketing automation partner.

Marketing automation: Sharpspring en Eloqua

Inbound marketing: aan welke knoppen moet je draaien?

In dit inspiratiepaper meer over Marketing Automation. Het stelt je in staat om verrichtingen van prospects en klanten offline en met name online te monitoren om vervolgens geautomatiseerd te kunnen reageren op hun gedrag. Dat klinkt te mooi om waar te zijn? Toch is het zo: geautomatiseerd een onbekende op je website je leadfunnel in sturen, door gericht op het juiste moment de juiste relevante content aan te bieden.

In dit inspiratiepaper:

  • Nooit grotere kansen!
  • Veranderde buyer’s journey
  • Het Lead Scoring Model
  • The Internet of Things
  • Extra inspiratie
Inbound marketing: aan welke knoppen moet je draaien?

Relevante blogs.

Inspirerende cases.

Contact.

Wil je contact met ons opnemen? We staan voor je klaar om je verder te helpen!

Zoeken