Persona's & Buyer's Journey.

Een buyer persona en buyer journey levert essentiële inzichten voor het aangaan en in stand houden van interactie met je doelgroep. Zonder deze inzichten ben je niet in staat om goed onderbouwde besluiten te nemen over je content strategie en kanaalkeuze. Dit is dermate belangrijk dat gerust gesproken kan worden van een specifiek competentiegebied. Er zijn vele manieren om hier mee aan de slag te gaan. Dat vullen we graag in al naar gelang je behoeften en beschikbare informatie. Het doel is echter altijd: aansluiting vinden bij het interesse en oriëntatie profiel van uw prospect en het op basis daarvan optimaliseren van de customer experience.

B2B Marketing gaat steeds vaker over de inzet van slimme tools als marketing automation. De stap naar Modern Marketing behelst echter meer. Het gaat er nog altijd om dat je de doelgroep op het juiste moment, de juiste informatie via het juiste kanaal kunt aanbieden. Zowel vanuit de inbound als de outbound gedachte. En dus dien je heel goed te weten wie je klant is en hoe zijn inkoop proces verloopt. Met het inzicht uit de beschreven buyer persona en buyer journey vullen wij een kritieke voorwaarde in voor een succesvolle marketingstrategie.

Referro helpt haar klanten veelal met een combinatie van onderstaande diensten om hier invulling aan te geven. Wij helpen je met de opzet en uitvoering van:

  • Buyer Persona
  • Buyer Journey
  • Content mapping
  • Markt onderzoek
  • Customer insights
  • Gepersonaliseerde campagnes
  • Klant feedback
  • Lost deal analysis
  • Salesfunnel
  • Informatiebehoefte
  • Touchpoints
  • Klant behoeften
  • Customer Journey
  • Integratie met marketing automation en CRM

Onze werkwijze is een combinatie van degelijkheid en pragmatisme. We gebruiken werkprocessen en modellen welke in samenwerking met onze partners, binnen BBN International zijn ontwikkeld en up to date worden gehouden.

Inspiratiepaper "Wat is je rol in het koopproces?".

De veranderingen in het B2B koopproces zijn evident. Als gevolg van de mogelijkheden die internet biedt zijn de rollen van prospect en leverancier rigoureus veranderd. Waar de leverancier voorheen min of meer ‘in the lead’ was, is die rol nu vrijwel volledig overgenomen door de prospect. Als leverancier verkoop je tegenwoordig geen producten en diensten, maar klanten en prospects kopen je producten en diensten. Trek geen rookgordijn op, maar start met de plannen voor een eigen marketing machine.

Buyer's Journey inspiratiepaper

Relevante blogs.

Inspirerende cases.

Contact.

Wil je contact met ons opnemen? We staan voor je klaar om je verder te helpen!

Zoeken