Multichannel campagne in een traditionele branche
Een internationaal familiebedrijf met hart voor elektrotechniek is in 1955 opgericht in de Frans-Duitse Elzas door de twee broers Hermann en Oswald Hager. Voorop stond – en staat nog steeds – het ontwikkelen van technische oplossingen waarmee installatieprofessionals hun werk nóg beter kunnen doen. De klant en de eindklant staan centraal in alles wat ze al ruim 65 jaar doen. Inmiddels tellen ze 11.500 medewerkers en hebben 24 productielocaties over de hele wereld.
Expertises






Briefing
Bedenk een creatief communicatieconcept wat ons in staat stelt om de voordelen van KNX Easy, een gemakkelijk te installeren domotica oplossing, duidelijk te maken aan de doelgroep: de installateurs van Nederland. Decennia lang levert Hager een groot aandeel van de Nederlandse installateurs hun hoge kwaliteit producten. Maar aangezien dit in vrijwel alle gevallen via de groothandel plaatsvindt, is er weinig tot geen direct contact met de installateur ‘in het veld’. Hier moet verandering in komen.
Project
We bedachten het Connect the dots concept voor KNX Easy. Hierin worden alledaagse elementen uit het leven van de installateur weergegeven als lijntjes tussen puntjes. Dit om het gemak van het aanleggen van de elektrotechnische installaties met behulp van KNX Easy aan te geven. Aan de hand van een multichannel campagne voor nieuwe KNX domotica oplossingen zijn we begonnen met de bewerking van de doelgroep. Een uitgebreid stappenplan werd uitgerold. Een mail- en bannercampagne met download mogelijkheden voor een uitgebreid trendrapport, whitepapers, case study’s, bestelbrochures en video’s met specialisten vormt de basis van deze campagne.