Keuken Kampioen

De Mandemakers Groep (of DMG) is een Nederlands bedrijf actief in de verkoop en installatie van keukens, badkamers en meubelen met verschillende formules verspreid over meerdere landen. Keuken Kampioen is een van de grotere ketens, met meer dan 50 vestigingen.

We zetten B2B e-mailmarketingexpertise in als B2C-ingrediënt

De opdracht

DMG vroeg ons om de koopreis van hun prospects in kaart te brengen om te komen tot fysieke afspraken voor Keuken Kampioen in de showroom of thuis. Er is gekozen voor een online aanpak omdat de effectiviteit via telefonische marketing steeds minder effectief en steeds duurder wordt. Concreet kreeg Referro de opdracht om e-mailcampagnes te maken om leads te genereren met behulp van drie marketing ‘verleiders’: de budgetplanner (om budgetindicaties op te stellen voor een nieuwe keuken), de 3D designertool (om je eigen keuken in 3D te ontwerpen) en het aanvragen van een magazine (een inspiratiemagazine met trends en beeldmateriaal).

De oplossing

Referro gebruikte data uit verschillende DMG-databronnen om het slagingspercentage te vergroten. Om de basis te leggen zijn inzichten verzameld met verschillende tools – zoals Portrait, BlueConic, Qlikview, Google Analytics en Facebook. Onze gepersonaliseerde campagne stuurt nu, op basis van gedrag, informatie over de juiste keukenthema’s op het juiste moment. Zodra u bijvoorbeeld op een landelijke keuken heeft geklikt, ontvangt u aanvullende informatie over keukens, met uitgebreide aandacht voor deze specifieke categorie. Elke ‘verleider’-reis werd in kaart gebracht en elke trigger kreeg een eigen plaats in het proces van het converteren van leads naar SQL’s.

De resultaten

De resultaten worden opgenomen in een dashboard voor Keuken Kampioen en maandelijks worden er optimalisaties doorgevoerd. Uiteindelijk zijn de resultaten meer dan verdubbeld door het gebruik van de e-mailcampagne van Referro.

Om de resultaten van onze inspanningen te meten hebben we een dashboard ontworpen waarin alle cijfers en AB-testen verschijnen en gemonitord kunnen worden. Gebaseerd op deze inzichten:​ We hebben onze klant geholpen met een stijging van het aantal afspraken van 15% naar bijna 38% en we verbeteren nog steeds elke maand.​

Diensten en markten

  • Nederland

We zitten vol met smakelijke oplossingen

Ben je geïnteresseerd in hoe we emotie toevoegen aan rationele B2B campagnes? Vraag het Monique tijdens een informeel gesprek.

Maak een afspraak

+31 (0)85 07 06 936