Verhoog naamsbekendheid onder hotels
Roomer PMS is een modern Property Management Systeem voor hotels. In 2018 kwamen zij bij ons met het verzoek om hen te helpen bij hun groei. De software kreeg een update en dit moest de markt weten. Roomer is een groot merk in IJsland maar in Nederland en andere landen liggen nog voldoende kansen.
Expertises






Briefing
Hotels in Nederland kennen Roomer PMS niet of onvoldoende en zeker niet de nieuwe software. Help ons deze onbekendheid te doorbreken en zorg voor nieuwe kansen en leads, in eerste instantie in Nederland. Tevens zoeken wij een nieuwe identiteit passend bij onze nieuwe software en de basis van een structurele marktbewerking.
Project
We hebben een marketing strategie uitgeschreven via welke kanalen we de personen kunnen bereiken met een nieuwe propositie. ‘Roomer for improvement’ is het geworden. Dit concept hebben we mede tot uiting gebracht in een nieuwe website.
We hebben de bedrijfsdata verrijkt met de juiste personen en een opt-in e-mailadres. We hebben de campagne geactiveerd via kanalen als Google Ads, LinkedIn, Marketing automation en events.
Er zijn goede content stukken gecreëerd waarmee de bezoekers aan de hand worden genomen tijdens de zogenaamde buyer’s journey. Een database is aangelegd waarop wordt doorontwikkeld en tijdens de opstartperiode zijn al enkele aanvragen en leads gerealiseerd. De eerste stappen op het gebied van marketing automation zijn gezet, ook voor de buitenlandse markt. Helaas heeft Roomer hun meerderen moeten erkennen in de wereldwijde (reis)crisis die ontstond ten gevolge van COVID-19 en hebben zij hun activiteiten moeten staken.