skip to Main Content

Sales Enablement

Veel organisaties worstelen met het behalen van goede verkoopresultaten. Niet in de laatste plaats omdat ze teveel gefocust zijn op cijfers. Het verhogen van de aantallen leads en afspraken hebben prioriteit. Op zich is daar niets mis mee, maar die aantallen zijn niets waard als er uiteindelijk niet of nauwelijks op geconverteerd wordt. Eén ding is zeker: Sales Enablement is van cruciaal belang voor bedrijven die hun salestargets willen realiseren of zelfs overtreffen. Maar waar staat de term precies voor? De naam zegt het al: het stelt de verkoper in staat om te verkopen.

Sales Enablement is geen tool. Het vereist een groter denken. Het is een strategie. Uitgangspunt is dat, zelfs in de huidige B2B-wereld, persoonlijke interacties nog altijd van het grootste belang zijn. Moderne salesmensen kunnen – met hun kennis en charme, betere verkooptraining, een perfect aangepast relevant contentaanbod en inzicht in gedrag en engagement van de individuele prospect – veel hogere verkoopcijfers overleggen. Daarvoor is het wel van belang dat alle onderdelen goed worden gekoppeld. Anders blijft de machine haperen.

Hoe vergroot ik onze sales effectiviteit met behulp van sales enablement?

We worden vaak gevraagd om...

  • Marketing- en salesdoelstellingen op elkaar af te stemmen;
  • Te zorgen voor hogere verkoopcijfers;
  • De cost per lead terug te schroeven;
  • Salesteams efficiënter te laten werken;
  • Salestrajecten te automatiseren;
  • Een relevant contentaanbod te realiseren.

Food for thought...

Maak kennis met Showpad

Sales Enablement gaat dus over het verbeteren van de kwaliteit van touchpoints. Zowel tijdens persoonlijke als digitale ontmoetingen. Vooral in B2B waar een salestraject vaak lang kan duren, is dit een absolute must. Alleen zo worden leads structureel sneller door de funnel geleid.

Andere voordelen van een degelijke Sales Enablement strategie:

  • het vergemakkelijkt het maken van betrouwbare sales prognoses
  • het stelt ons in staat om leads meer gepersonaliseerd te nurturen
  • het maakt het mogelijk om ROI toe te wijzen aan individuele content assets
  • de strategie kan op basis van het engagement continu worden bijgesteld

Referro is exclusief Showpad reseller in Nederland. Showpad is dé ultieme Sales Enablement tool. Deze applicatie maakt het mogelijk om in te zien welke content is gedeeld en met welke leads. In één overzicht laat het zien hoe het aantal succesvolle deals kan worden verhoogd. Je weet meteen welke content het goed doet en waar je dus meer van wilt produceren.

Schokkende statistiek: Maar liefst 70% van alle door marketing
geproduceerde content wordt nooit gebruikt door sales. Hoezo efficiënt?

Ben je geïnteresseerd hoe een vooraanstaand sales enablement platform ervoor kan zorgen dat je optimaal rendement uit je marketing- en salesinspanningen haalt?

Vraag demo aan
sales enablement
sales enablement
Saleskosten omlaag of rendement omhoog?
Back To Top
Zoeken