De kracht van CRM in B2B-markten

In de hedendaagse B2B-wereld is Customer Relationship Management (CRM)-software onmisbaar. Of je nu voor het eerst aan de slag gaat met CRM of diepgaande ondersteuning nodig hebt voor gegevens- en campagnebeheer, wij staan paraat. Referro biedt expertise voor de belangrijkste platforms, zodat je maximaal rendement uit je CRM-investering haalt. Ook bieden we een laagdrempelige maatwerkoplossing.

B2B-relatiebeheer eenvoudig gemaakt

In onze visie is CRM veel meer dan alleen een database. Wij staan klaar om je te helpen bij het beheren en koesteren van relaties met B2B-klanten, data gestuurde besluitvorming toe te passen en klantinteracties te personaliseren.

Referro biedt zelf een laagdrempelige maatwerkoplossing gebaseerd op SuiteCRM. Daarnaast beschikken we over uitgebreide ervaring met de belangrijkste CRM-oplossingen op de markt. Wij bieden ondersteuning op 5 belangrijke gebieden:

  1. Centralisatie van gegevens: het centraliseren van cruciale klantgegevens, waaronder contactgegevens, aankoopgeschiedenis en communicatielogs. Dit creëert een enkele bron van waarheid om jouw besluitvorming te ondersteunen.
  2. Leadbeheer: het volgen en beheren van leads gedurende de hele verkoopcyclus, zodat leads op de juiste manier worden gevoed en er geen potentiële kansen worden gemist.
  3. Personalisatie: het gebruik van klantgegevens om gepersonaliseerde interacties en op maatwerk content te creëren die kopers aanspreekt.
  4. Efficiënte communicatie: automatiseringstools helpen je om e-mails te plannen en te verzenden, herinneringen in te stellen voor follow-ups en te zorgen voor tijdige reacties.
  5. Prestaties meten: CRM-analyses en -rapportage om de effectiviteit van marketing- en verkoopinspanningen te volgen, strategieën te verfijnen en je ROI te maximaliseren.

Onze CRM-diensten omvatten:

  • CRM-implementatie en gegevensintegratie
  • Aanpassing en ontwerp van werkstromen
  • Training en onboarding
  • Segmentering en targeting
  • Analyses en rapportages
  • CRM-onderhoud en support
  • Beveiliging en compliance

CRM-implementatie en gegevensintegratie

We helpen je bij het kiezen en implementeren van CRM-software die aansluit op jouw zakelijke doelen en processen. Bovendien zorgen we voor gegevensintegratie, waardoor een naadloze verbinding ontstaat met andere platforms, zoals marketingautomatisering, e-mailmarketing en analysetools.

Aanpassing en ontwerp van werkstromen

Elk bedrijf heeft unieke behoeften. We bieden customization en workflow design diensten, voor het aanpassen en ontwerpen van werkstromen binnen CRM, zodat de systemen volledig aansluiten op jouw specifieke eisen en processen.

Training en onboarding

Om je team het maximale uit het gebruik van je CRM-systeem te laten halen, bieden we trainingen en onboarding trajecten.

Segmentering en targeting

Door klant- en prospectgegevens te segmenteren, kun je veel doelgerichter te werk gaan richting diverse klantgroepen. Hierdoor wordt het mogelijk om gerichte en gepersonaliseerde marketing- en communicatiestrategieën toe te passen.

Analyses en rapportages

Dankzij onze analyse- en rapportageservices kunnen klanten waardevolle inzichten uit hun CRM-gegevens halen. We houden belangrijke prestatie-indicatoren bij, zoals het conversiepercentage van leads en klantbehoud, en geven advies voor verbeteringen.

CRM-onderhoud en support

Doorlopend onderhoud en support zorgen ervoor dat je CRM-systeem altijd soepel draait, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over operationele zaken zoals gebruikerswijzigingen of -rechten. Referro biedt zowel technisch als functioneel beheer.

Beveiliging en compliance

Wij treffen grondige beveiligingsmaatregelen voor de CRM-systemen van onze klanten. Daarmee wordt voldaan aan de regelgeving voor dataprivacy, zoals de GDPR/AVG, en blijven gevoelige klantgegevens optimaal beschermd.

 

Meer inspiratie

BBNmixtape – #14 The proof is in the analytics

Cutting through the clutter of information to bring insights and wisdom for creating lasting impact in B2B marketing.

How B2B marketing can run like an engine

We’ve been thinking that B2B marketing can be seen a lot like an engine – one that’s designed to sell your products or services. It’s an engine with lots of interconnecting and moving parts at play; and they all have to be present and correctly…

Referro now a Deployteq Certified automation specialist

Referro and DMG (our client, and a Dutch kitchen, bathroom and furniture company) are now jointly certified in Deployteq, the marketing automation platform. Three Referro employees, together with DMG’s CRM team, have completed in-house training at Deployteq.

Onze ervaring in de praktijk

Vorige case
Volgende case
De Mandemakers Groep
Vorige case
Volgende case
Vorige case
Volgende case
Vorige case
Volgende case
Vorige case
Volgende case

Meer weten over onze CRM-diensten?

Gerard wil graag je uitdagingen bespreken en bekijken hoe we kunnen helpen.

Neem contact op

+31 (0)85 07 06 936

Mooie merken die ons hun vertrouwen schonken