myCPM

CPM is een in de VS gevestigde fabrikant van industriële apparatuur, waaronder pelletmolens. Betrouwbaarheid is essentieel om de continuïteit van productieomgevingen te garanderen, dus snelle toegang tot onderdelen en onderhoud is van cruciaal belang. CPM heeft daarom onlangs een uitgebreider klantenserviceportaal ontwikkeld, genaamd myCPM.com. Voor de meerderheid van de klanten vertegenwoordigt dit portaal een eerste mogelijkheid om online met CPM te communiceren om onderdelen te kopen, onderhoud te plannen, ondersteuning te krijgen, enz.

We geven een compleet nieuwe draai aan klantgerichtheid

De opdracht

De voornaamste uitdaging was CPM-klanten duidelijk maken dat er een geheel nieuwe manier was om online met CPM te communiceren. Voorheen vertrouwden CPM-klanten voornamelijk op papieren handleidingen en telefoon, fax of e-mail om onderdelen te bestellen. Hiermee ging kostbare productietijd verloren. Referro kreeg de opdracht een campagne te creëren die wereldwijd gebruikt kon worden, rekening houdende met regionale verschillen aangezien sommige EU-landen een ander distributeursmodel hanteerden. Ons doel was om nieuwe aanmeldingen voor myCPM.com te verkrijgen met een duidelijk tijdschema en budget. Samen met onze BBN-partner in de VS, Tricom, gingen we aan de slag.

Introductievideo myCPM

De oplossing

We zijn begonnen met de ontdekkingsfase: het afnemen van meerdere interviews met CPM-personeel en klanten. Op basis van deze inzichten werkten onze creatieve teams in Nederland en de VS samen om het campagneconcept te creëren. Dit werd: ‘A new spin on customer care’. Dit vond uiteraard zijn oorsprong in het draaien van een pelletmachine gecombineerd met de nieuwe manier van communiceren. De creatieve oplossingen omvatten levendige online iconografie om de belangrijkste kenmerken van het portaal te benadrukken. Er zijn een campagne website, banners en middelen gemaakt, waaronder video’s, een whitepaper, een infoblad en verkooppresentaties.

Tijdens de LIGNA, een grote Duitse vakbeurs, werd myCPM.com groots geïntroduceerd met behulp van e-mails aan de doelgroep en een internationale PR-campagne. Voor de lancering hebben we ook verschillende sociale mediaplatforms geactiveerd.

 

De resultaten

myCPM.com kreeg veel aandacht op de LIGNA en we creëerden veel verkeer op de website, wat resulteerde in de eerste aanmeldingen. Ook de PR-campagne, die bij veel relevante kanalen in de branche werd ingezet, was zeer succesvol. Referro werkt nu aan het vervolg op de lanceringscampagne, die zich rechtstreeks op CPM-klanten over de hele wereld zal richten.

Diensten en markten

  • Wereldwijde campagne

Blijf in contact met je klanten

Carl zorgt dat je klantgerichtheid tiptop in orde is.

Neem contact op

+31 (0)85 07 06 936