skip to Main Content

Finalist verbindt

Monique Bijnen

Case - Finalist

De aanleiding

Finalist verbindt mensen en organisaties, mensen binnen organisaties en organisaties met belangengroepen. Voor een optimale verbinding betrekt Finalist de eindgebruikers in het hele software creatieproces, is Finalist onafhankelijk in technologiekeuzes en omarmt het de open standaard als geen ander. De 130 hoogopgeleide collega’s in Nederland werken vanuit Rotterdam, Maarssen, Amsterdam, Eindhoven en op locatie met passie aan doordachte en gebruikersvriendelijke websites, maatwerk applicaties en integratie-oplossingen. Midden 2015 had Finalist een uitvraag uitgezet bij drie bureaus, waaronder Referro. De doelstelling was om een maximale impuls te geven aan de naamsbekendheid van Finalist gericht op de doelgroepen door het uitvoeren van een marketingcampagne met focus op zichtbare media-inzet met als resultaat: leads. De vereisten waren onder meer, aantoonbare ervaring met B2B marketing en mediacampagnes richting specifieke doelgroepen in zorg of onderwijs. Begin 2016 zijn we begonnen aan de samenwerking en het proces is ongoing.

Voorstel Referro

1. Onderscheidend vermogen vergroten middels een consistente marktbewerking.
2. Visie op het faciliteren van de buyers journey ontwikkelen. Daarmee inbound leadgeneratie optimaliseren door verbeterde inzet van de site, Pardot en social en andere media.
3. Earn the right to communicate. Van zenden naar interactie, van push naar pull.
4. Communiceer met de hele DMU.
5. Marktuitbreiding: marktpenetratie + een derde vertical?

Resultaten

Naast dat de afgesproken KPI’s zijn behaald op het gebied van MQL’s zijn er nog een hoop andere voordelen behaald.
• Schone en verrijkte data;
• Volledig klantbeeld op Onderwijs en Zorg;
• Vergroting kennis van de persona’s;
• Geoptimaliseerde dataprocessen;
• Grote stappen gemaakt betreft Marketing Automation;
• Learnings: Is er engagement en via welke kanalen is deze het hoogst?;
• Hogere conversie door aanbieden van relevante content;
• Inzicht in warme leads.

Finlaist_totaal

In het kort

Klant Finalist
Opdracht Vergroten naamsbekendheid en leadgeneratie
Team 4 specialisten
Duur 3 maanden

Middelen

- Emailcampagnes
- Whitepapers
- Infographics
- Persona's en Buyer's journey
- Telefonische opvolging

Ingezette expertises

  • Branding & Campagne creatie
  • Leadgeneratie
  • Marketing Automatisering
  • Online Marketing
  • Persona's & Buyer's Journey
  • Website & Content creatie

Benieuwd naar het complete verhaal van Finalist?

Download hier het complete overzicht met onder andere de kijk van Ewout Lap op de samenwerking en de resultaten die geboekt zijn.

Ja, Referro mag mij op de hoogte houden per e-mail met interessante downloads, relevante artikelen en een maandelijkse nieuwsbrief.

U ontvangt de case study per e-mail.


Monique Bijnen | Marketing Architect
+31 (0)13 528 72 25 | LinkedIn
Back To Top