Brugman Keukens & Badkamers

Brugman Keukens & Badkamers is al 50 jaar adviseur in keukens en badkamers en heeft 34 showrooms door heel Nederland. Betrouwbaar en toch eigenzinnig. Ze zijn een gespecialiseerde leverancier die niet gelooft in het creëren van een voortdurende verkoopwaanzin. In plaats daarvan houden ze ervan om op persoonlijk niveau met klanten om te gaan om ervoor te zorgen dat ze tevreden zijn met hun aankoop.

We maken leadgeneratie echt persoonlijk

De opdracht

Om de persoonlijke aanpak kracht bij te zetten, wilde Brugman communicatie aanbieden op een zeer persoonlijk niveau, rekening houdend met individuele voorkeuren. Ze investeerden in een tool die bijhoudt waar een prospect heeft geklikt, welke keukens of badkamers ze leuk vonden en welke pagina’s zijn bekeken. De vraag was: hoe kunnen we de klantreis verder personaliseren en optimaliseren door dit op te nemen in een welkomstmailcampagne?

De oplossing

Voor de welkomstcampagne van Brugman hebben we eerst gekeken naar de beschikbare data en hoe deze geoptimaliseerd en vervolgens aan passende content gekoppeld kon worden.

We konden zien of een lead op zoek was naar een keuken, een badkamer of beide. Voor deze voorkeuren zijn aparte e-mailcampagnes gemaakt, maar we zijn ook verder gegaan met het personaliseren van de e-mails. Dankzij datatracking konden we onze potentiële klanten targeten op bepaalde kleuren of arrangementen, zoals hun voorkeur voor een bad of inloopdouche, naast vele andere keuzes. Al deze voorkeuren waren verdeeld in groepen.

Na analyse van de grootste groepen hebben we binnen de campagne verschillende e-mails gepersonaliseerd op interessegebieden van leads, wat leidde tot een hogere klikfrequentie en meer afspraken. Om het proces voor de brand manager te vereenvoudigen, hebben we een dashboard gemaakt dat realtime inzicht geeft in het leadgeneratieproces. Alles bij elkaar was dit een uitstekend voorbeeld van de kracht van personalisatie in B2B.

De resultaten

De resultaten worden weergegeven in een dashboard voor Brugman en er vinden maandelijks optimalisaties plaats. Uiteindelijk hebben we onze klant geholpen met een aanzienlijke toename van het aantal afspraken. De optimalisatie van de campagne is een ongoing proces.

Diensten en markten

  • Nederland

Een kijkje in de keuken!

Praat met Monique. Zij zal u haar keukengeheimen vertellen.

Maak een afspraak

+31 (0)85 07 06 936