skip to Main Content

Social media is niks!

Carl Derks

Natuurlijk is de kop van dit artikel bedoeld om u te triggeren dit verhaaltje te lezen. Tot dusver is dat gelukt, maar het is natuurlijk ook een interessant topic. Online communicatie met als afgeleide Social Media is immers niet meer weg te denken uit onze maatschappij. De afgelopen decennia is onze wereld erg veranderd en in de voorbije jaren zijn we helemaal in een stroomversnelling geraakt. Het tempo wordt zo strak gehouden dat menigeen af en toe de draad kwijtraakt. Ook met Social Media. Dat je mee moet, is evident, maar hoe? Dat is niet voor iedereen klip en klaar. Een Twitter account maken, een Facebook pagina optuigen en dan bij de fax gaan zitten wachten op nieuwe klanten. Nou, ik heb nieuws voor u; dat wordt hem zeker niet.

Alleen met een goed plan komt u verder. Om iets met Social Media te bereiken, moet er aan vele voorwaarden worden voldaan. Dan zijn ook in B2B successen mogelijk, maar zeker niet door het afschieten van losse flodders. Zonder een goede doordachte online strategie wint u wellicht een slag, maar nooit de hele oorlog. Bepaal dus een koers, krijg alle neuzen dezelfde kant op, houd vast aan de gebaande paden, bepaal vooraf uw doelen en geef het de tijd.
Want Social Media is niet niks; maar we moeten ons goed realiseren waar de mogelijkheden en kansen voor een individueel merk liggen. Als onderdeel van een totaalaanpak kunnen Social Media in B2B communicatie zeker van toegevoegde waarde zijn. De moraal van dit verhaal: denk eerst goed na en begin dan met Social Media. Anders zou het zomaar tegen u gebruikt kunnen worden…


Carl Derks | Marketing Architect
+31 (0)13 523 27 24 | LinkedIn
Back To Top