skip to Main Content

Business & Market Intelligence.

Data driven marketing kan een enorme boost geven aan de efficiency en effectiviteit van je marketing en sales. Digitalisering van het klantcontact leidt tot steeds meer informatie. Je wilt grip krijgen op de buyer’s journey en customer journey die een klant maakt. ‘Kennis is macht’ gaat steeds meer op in ons vakgebied. Investeren in het vergaren, analyseren en interpreteren van data (business intelligence) is inmiddels een harde vereiste voor een succesvolle digital marketing strategie. De potentie van het vergaren van data en het interpreteren ervan tot bruikbare markt- en managementinformatie is enorm.

Ontdek de kansen van data driven marketing

We worden vaak gevraagd om...

  • Te meten, analyseren en interpreteren van data;
  • Markt onderzoek te doen;
  • Een concurrentie analyse te doen;
  • Een segmentatie op te stellen;
  • Een database te bouwen en data te verzamelen;
  • B2B data aan te kopen en te verrijken;
  • Business intelligence en/of market intelligence consultancy te doen;
  • Closed loop reporting op te zetten.

Zo deden wij dit voor klanten...

Wat is business en market intelligence?

Kort gezegd is het het slim interpreteren en analyseren van data en dit omzetten in informatie en kennis. Het heeft dan met name betrekking op data binnen je business (salescijfers, marketingcijfers, conversiecijfers) en je markt (segmentatie, profilering, doelgroepbenadering).

Elke organisatie die wil groeien heeft een sterke data strategie nodig. Hierin kunnen wij een rol spelen door slim segmenteren en het combineren van data, het registreren en interpreteren van koopgedrag vanuit je leadnurturing en leadgeneratie campagnes en nieuwe markten openen door trendanalyses en voorspelmodellen.

Business intelligence icon
Ontdek de kansen van data driven marketing
Back To Top
Zoeken