skip to Main Content

Referro zoekt: een Marketing Tech Talent (stagiair)

Gerard van den Bogaart

Wie we zoeken

Wij zoeken een afstuderende of meewerkende student die zich herkent in onderstaand profiel. Part-time of full-time is bespreekbaar!

Opleiding: HBO/WO Bedrijfseconomie en/of MSc Marketing Management

Functie-eisen

Wie jij bent…

  • Je kunt zelfstandig werken en je wilt dingen gedaan krijgen;
  • Je bent niet slordig en wil je taken zo goed mogelijk en naar beste kunnen uitvoeren;
  • Je bent creatief, je denkt graag nét even anders;
  • Je vindt marketing (en marketingpsychologie) ontzettend interessant en bent het daarom ook gaan studeren;
  • Je hebt een passie voor IT, je bent er eigenlijk mee opgegroeid en zoekt dan ook naar de combinatie tussen marketing & IT;
  • Je kunt enigszins overweg met WordPress of een programmeertaal;
  • Maar bovenal vind je het leuk om je verder te ontwikkelen in marketing & IT en ben je gemotiveerd om te leren.

Wat jij kunt…

  • Je bent bekend met HTML en CSS, (HTML5 is een grote pré);
  • Je kunt enigszins vooruit in PHP en SQL;
  • Je bent redelijk tot goed met Microsoft Excel;
  • Je bent vloeiend in Nederlands en Engels (zowel geschreven als gesproken).

Wat je gaat doen/leren…

  • Je zult kennis gaan maken met CRM pakketten waaronder SuiteCRM. Dit is een opensource CRM oplossing welke wij voor klanten implementeren. De software van SuiteCRM is natuurlijk al klaar, maar soms willen klanten net nog wat extra functionaliteit. Hiervoor heb je de mogelijkheid om “customized” modules of workflows te bouwen in het CRM of zelf te programmeren in PHP. Daarnaast zal je zelf data uit de database van SuiteCRM moeten kunnen destilleren: je zult dus de applicatie zowel aan front als aan back-end gaan leren kennen. Tegelijkertijd ontwikkel je een visie over het werken in een CRM en leer je hoe dit binnen bedrijven een succes kan worden.
  • Je zult kennis gaan maken met Marketing automation tools zoals Sharpspring en Eloqua. Deze tools implementeren en beheren wij voor klanten. De software van beide pakketten is niet opensource, maar je zult uitgedaagd worden om bepaalde theorieën of campagnes op papier te gaan vertalen naar de technologie en deze dus ook helemaal uitwerken in het betreffende softwarepakket. Naast de twee genoemde tools zal je wellicht ook in aanraking komen met andere tools, je ontwikkelt dus de marketing automation manier van denken en je leert hoe marketing automation voordelig ingezet kan worden voor bedrijven uit verschillende branches.
  • E-mail marketing is een vak apart, hoe zorg je ervoor dat e-mails er perfect uit zien in alle verschillende E-mailprogramma’s? (Outlook, Gmail, Apple Mail en dat ook nog op verschillende devices) Het is een hele kunde. Welk onderwerp opent beter? Welke call-to-action klikt beter? Je zult e-mails gaan bouwen en A/B testen gaan uitvoeren en gaan leren om die klikratio’s te maximaliseren.
  • Je zult een hoop data voor je kiezen krijgen. Deze dien je te ordenen in Microsoft Excel en/of (een) SQL database(s). Gaandeweg zal je steeds intensiever met deze tools aan de slag gaan en ze steeds beter leren kennen en je weg er in vinden.

Wie wij zijn

Referro is een B2B marketingbureau uit Oisterwijk welke al jarenlang marketingvraagstukken voor bedrijven oplost. We brengen allerlei disciplines binnen marketing bij elkaar om daarmee het vraagstuk van onze opdrachtgever op te lossen. Zo zetten we online marketing, marketing automation, CRM, maar ook creativiteit, branding en telemarketing in om onze opdrachtgevers te helpen groeien. We hebben allerlei verschillende klanten, van energieleveranciers tot IT-bedrijven en van ZZP’ers tot multinationals. Tegelijkertijd zijn wij de Nederlandse tak van de nummer 2 onder de marketingbureau’s ter wereld: BBN International. En dus hebben we ook internationale projecten lopen met Engelssprekende opdrachtgevers.

Heb je interesse? Stuur je CV en motivatiebrief op via info@referro.nl.


Gerard van den Bogaart | Strategist, Managing Director
+31 (0)13 528 73 07 | LinkedIn
Back To Top