Doe de Groeicheck
Uit onderzoek onder B2B-marketeers blijkt dat slechts 6% van hen volwassen digitale marketingmeesters zijn. De meesten hebben nog te weinig kennis en ervaring voor het succesvol ontwikkelen van digitale campagnes en het optimaliseren van digitale klantervaringen. Dit staat je groei in de weg. Ontdek zelf de digitale volwassenheid van je marketingafdeling, volg onze roadmap naar digitaal meesterschap en realiseer groei.
De digitalisering van alle bedrijfsprocessen heeft het marketingvak onomkeerbaar getransformeerd. Steeds meer budget wordt online ingezet, waardoor marketeers competenties nodig hebben op het gebied van data-analyse, conversiemethoden en het creëren van customer experiences.
Je kunt de digitale volwassenheidsscore, jouw groeicheck, ook offline en analoog invullen. Print daarvoor deze PDF uit, pak een pen en start met het uitrekenen van je volwassenheidsscore. Let op: het gebruik van een rekenmachine is niet toegestaan! *knipoog*
Doe nu de check!
Internet / social mediaDit aspect behelst de manier waarop uw website is ingericht. Vanuit een bedrijfsoptiek of vanuit de belevingswereld van de lezer en in hoeverre dit customerspecifiek is. |
|
---|---|
Lead scoring / routingU scoort uw leads op basis van hun gedrag op uw website. Zo bouwt u een profiel per persoon op. |
|
---|---|
Verkoop ondersteuningSales moet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen bij haar prospects zo kunnen zij inspelen op vragen en kansen. CRM is daarbij onontbeerlijk. |
|
---|---|
Skills / specialisatie |
|
---|---|
Techniek / tools / automatisering / CRMDeze technologie neemt een enorme vlucht. Bedrijven die hierin voorop lopen hebben meer kans te overleven dan hun concurrenten. |
|
---|---|
Rapportage / analyse |
|
---|---|